Over Markant
Een programma bij Markant Outdoorcentrum 'Doe je samen met' collega’s, vrienden & familie of je klas- en studiegenoten! Wij geloven dat als je samen een uitdaging aangaat, op welke manier dan ook, je elkaar beter gaat waarderen en dat je van elkaar leert. Plezier met elkaar beleven, uitgedaagd worden, ontspannen en samen d’ran! Dat zijn ervaringen die je bij Markant opdoet en jou verbindt met anderen. Dat is waar wij voor staan! Wij gaan voor het beste programma en verblijf voor jou!
Onze bedrijfsfilosofie heeft zich gevormd in de beginperiode van ons bedrijf 27 jaar geleden! Wij wilden mensen een Markant dus bijzonder en goed georganiseerd dagje uit bezorgen. Toentertijd met een nieuwe trend: de buitensport. Nog steeds is deze basis aanwezig maar aangepast aan de huidige moderne tijd in een steeds snellere wereld.
Onze kernwaarden zijn: kwaliteit, uitdaging en vriendschap.
Kwaliteit; omdat wij altijd gaan voor de beste keus, wij zorgen voor goed materiaal en veiligheid en hebben een professionele organisatie met ambitie. Wij werken duurzaam en zijn maatschappelijk verantwoord bezig.
Uitdaging; omdat onze locatie vele uitdagingen te bieden heeft, wij de lat precies hoog genoeg leggen en zorgen voor gemeenschappelijke uitdaging. Wij zijn er voor iedereen, niemand valt af iedereen kan meedoen!
Vriendschap; omdat wij altijd uitgaan van het belang van de klant en zorgen voor fijne herinneringen en mooie verhalen voor thuis. Daarom is de klant geen nummer maar een vriend waardoor wij uitgaan van een persoonlijke benadering.
Klanttevredenheid
Het leveren van een hoogwaardige dienst is bij Markant Outdoorcentrum een belangrijke doelstelling. Daarom investeren wij regelmatig in opleidingen voor onze instructeurs, streven wij naar een optimale backoffice en komen wij onze afspraken na. Na iedere opdracht ontvang je een reactieformulier. Graag ontvangen wij reacties terug, staan wij open voor complimenten maar horen wij ook graag de kritische noot waardoor wij onze dienstverlening constant kunnen verbeteren.
Kwaliteit en veiligheid
Kwaliteit en veiligheid zijn leidend bij Markant Outdoorcentrum. Daarom zijn wij lid van de VeBON (Vereniging van Buitensport Ondernemingen Nederland) en de Recron (Vereniging van Recreatieondernemers Nederland).
Markant Outdoorcentrum beschikt over een aantoonbaar gedocumenteerd veiligheidsmanagementsysteem conform de Tüv-VeBON veiligheidsnorm. Om dit certificaat te verkrijgen vindt er naast de Tüv-audit ook een VCA (boomkeuring) plaats en worden de outdoor installaties gekeurd en gecertificeerd door veiligheidsinspecteurs van Vincotte. In de uitvoering van onze kinderkampen (Summer Camps Holland) beschikken wij over het Keurmerk Kindervakanties.
Geschiedenis van Markant in vogelvlucht
Enkele kano's werden gekocht en in de zomer van 1989 werden de eerste kanotochten op de Oude IJssel georganiseerd. De Achterhoek is een prachtig gebied het onverwachte Nederland. Met de kanorecreatie in opkomst zoals de aanleg van ca. 20 kanostoepen op de Oude IJssel en de Berkel was dat een goede keuze. Het bedrijfje van Cecilia de Vries en Michiel Pöpping werd Markant Rekreatie genoemd met de bekende springende figuren in een kader als logo. M.a.w. spring er eens uit, doe eens gek, maak een Markante gebeurtenis! Binnen enkele jaren werden meerdere outdoor activiteiten georganiseerd en beschikten wij, naast kano's, over materiaal zoals mountainbikes, boogschieten, touw en -klimmateriaal, kampeer spullen etc.
Vanuit een pand in Doetinchem is Markant flink gegroeid! Vele activiteiten zoals (meerdaagse) kanotochten, schoolkampen en evenementen groot en klein werden georganiseerd op locaties in Gendringen/Engbergen, Borculo, Lochem en het Braamtse Stroombroek. Markant is trouw gebleven aan de Achterhoek, ‘de Ardennen' van Nederland! Vanaf 1996 is Markant betrokken geweest bij het ontwikkelplan Stroombroek, een ontwikkeling van de toenmalige gemeente Bergh en het Recreatieschap om het recreatiegebied Stroombroek met meer hoogwaardige voorzieningen in te richten. Een in-en outdoorcentrum was één van de plannen. Deze hele ontwikkeling duurde tenslotte allemaal veel te lang waardoor Markant uiteindelijk in 2003 het plan voor het Outdoorcentrum zelfstandig heeft ontwikkeld vanuit hun eigen visie. In januari 2005 kon dan eindelijk de eerste schop in de grond. In 2006 werden de ondernemers van ondertussen, Markant Outdoorcentrum, door de RECRON genomineerd voor recreatie ondernemers van het jaar. Kernwoorden, ondernemerschap, innovatie en doorzettingsvermogen waren hierin leidend. In 2008 zijn onze gebouwen beloond met de architectuurprijs Achterhoek.